תקשורת חלופית תומכת: ABA&PECS Basic Training pyramid educational consultant, Andrew S. Bondy,Ph.D
הקניית מיומנויות תקשורת בסיסיות ו/או מתקדמות: תקשורת דבורה, תקשורת חלופית תומכת
שימוש בטכנולוגיה לקידום ילדים עם אוטיזם: הטמעת אייפד או מחשב בסביבת הטיפול
קידום מיומנויות שפה ודיבור (שיתוף פעולה עם קלינאית תקשורת לפי הצורך)
התייחסות לפרופיל סנסורי והוויסות החושי בהתאמת התכנית הטיפולית לילד (שיתוף פעולה עם מרב"ע לפי הצורך)
התמודדות עם קשיי אכילה: הקניית הרגלי אכילה, הרחבת רפרטואר מזונות וצמצום בררנות, הדרכת הורים (שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מומחים בתחום לפי הצורך)
גמילה: החל משלב ראשוני של גמילה מטיטול ועד לקשיים בתהליך גמילה קיים, פיתוח יוזמה של הליכה לשירותים, הקניית הרגלי ניקיון ועצמאות.
הקניית מיומנויות יום יום וכישורי חיים תואמים לגיל- שימוש במגוון טכניקות וכלים התנהגותיים להקניית עצמאות ולשיפור התנהלות הילד בחיי היום יום (התלבשות, התפשטות, צחצוח שיניים, שטית ידיים וכן הלאה, בהתאם לצרכי הילד)
למידה קוגניטיבית: הקניית תכנים וידע בהתאמה לגיל וליכולת הילד, השלמת פערי ידע, פיתוח חשיבה דינאמית, עידוד סקרנות, פיתוח יכולת לפתרון בעיות עצמאי וכן הלאה, בהתאם לצרכי הילד.
הקניית כישורים חברתיים: הקניית מיומנויות פרו- חברתיות, העשרת בנק הידע החברתי של הילד, הקניית מיומנויות TOM וראיית הפרספקטיבה של האחר, פיתוח רפרטואר משחק רחב ותואם גיל, לימוד מיומנויות של התנהלות והשתלבות בקבוצה, מתן כלים ו/או תיווך במפגש עם חבר, קידום הבנה והבעה רגשית וכן הלאה, בהתאם לצרכי הילד.