ידע וניסיון מקצועי

  • תקשורת חלופית תומכת: ABA&PECS Basic Training  pyramid educational consultant, Andrew S. Bondy,Ph.D
  • הקניית מיומנויות תקשורת בסיסיות ו/או מתקדמות: תקשורת דבורה, תקשורת חלופית תומכת
  • שימוש בטכנולוגיה לקידום ילדים עם אוטיזם: הטמעת אייפד או מחשב בסביבת הטיפול
  • קידום מיומנויות שפה ודיבור (שיתוף פעולה עם קלינאית תקשורת לפי הצורך)
  • התייחסות לפרופיל סנסורי והוויסות החושי בהתאמת התכנית הטיפולית לילד (שיתוף פעולה עם מרב”ע לפי הצורך)
  • התמודדות עם קשיי אכילה: הקניית הרגלי אכילה, הרחבת רפרטואר מזונות וצמצום בררנות, הדרכת הורים (שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מומחים בתחום לפי הצורך)
  • גמילה: החל משלב ראשוני של גמילה מטיטול ועד לקשיים בתהליך גמילה קיים, פיתוח יוזמה של הליכה לשירותים, הקניית הרגלי ניקיון ועצמאות.
  • הקניית מיומנויות יום יום וכישורי חיים תואמים לגיל- שימוש במגוון טכניקות וכלים התנהגותיים להקניית עצמאות ולשיפור התנהלות הילד בחיי היום יום (התלבשות, התפשטות, צחצוח שיניים, שטית ידיים וכן הלאה, בהתאם לצרכי הילד)
  • למידה קוגניטיבית: הקניית תכנים וידע בהתאמה לגיל וליכולת הילד, השלמת פערי ידע, פיתוח חשיבה דינאמית, עידוד סקרנות, פיתוח יכולת לפתרון בעיות עצמאי וכן הלאה, בהתאם לצרכי הילד.
  • הקניית כישורים חברתיים: הקניית מיומנויות פרו- חברתיות, העשרת בנק הידע החברתי של הילד, הקניית מיומנויות TOM  וראיית הפרספקטיבה של האחר, פיתוח רפרטואר משחק רחב ותואם גיל, לימוד מיומנויות של התנהלות והשתלבות בקבוצה, מתן כלים ו/או תיווך במפגש עם חבר, קידום הבנה והבעה רגשית וכן הלאה, בהתאם לצרכי הילד.
  •  שילוב במסגרת החינוכית: בניית תכנית שילוב אישית לילד המשולב והנחיית משלבות וצוות חינוכי