אין ספק כי עלויות הטיפול הביתי בתכניות לקידום ילדים עם ASD  הנן גבוהות ביותר וכי מדובר במציאות לא פשוטה עבור משפחות רבות המממנות מכיסן את עלויות הטיפול לאורך זמן, מתוך רצון להמשיך ולקדם את הילדים.

מה בכל זאת אפשר לעשות?…

ראשית, במידה ומדובר בפעוט שאובחן לאחרונה עם אוטיזם ייתכן ותוכלו להקים עבורו תכנית ביתית בהנחיית מנתחת התנהגות ולקבל החזר ממשרד הבריאות. בעקבות עתירה שהוגשה ע”י אלו”ט נקבע כי פעוטות שאובחנו עם ASD שיועדו לשיבוץ במעון יום שיקומי לפעוטות עם אוטיזם ולא נמצא עבורם מקום פנוי יהיה זכאי להחזר כספי עבור טיפול פרטי, כולל עבור טיפולי ניתוח התנהגות.

✔️ההחזרים יינתנו כנגד קבלות, ניתן לבחור באחת מן האפשרויות הבאות, לפי הכיסוי הגבוה יותר:

עד שבעה טיפולים בשבוע בתעריף החזר בסך ₪135.13 לשעת טיפול או תקרת החזר כללית בסך 3,973 ₪ בחודש.

פרטים נוספים באתר אלו”ט

במידה ומדובר בילדים בוגרים יותר ניתן לנסות לפנות לעמותות וקרנות סיוע. ישנן מספר עמותות, ארגונים ו/או קרנות סיוע אשר עשויות להעניק תמיכה כספית חד פעמית או מתמשכת במימון הטיפול בילדים בספקטרום. מומלץ להקדיש זמן ולפנות לכל אחד מהגופים ברשימה על מנת לברר לגבי האפשרות לקבל סיוע כספי במימון הטיפול.

להלן רשימה מקיפה של קרנות ועמותות אשר עשויות להעניק סיוע כספי למימון התכנית.

בנוסף, להלן פירוט לגבי העמותות אשר בוודאות מימנו בעבר ו/או מממנות כיום חלק מעלויות טיפול ABA ביתי:

העמותה הוותיקה והמסייעת ביותר בתחום זה היתה וראייטי. אבל לצערן של משפחות רבות וראייטי הפסיקה לממן תכניות ביתיות בגישה ההתנהגותית אולם כדאי לבדוק עמם שנית גם בהמשך.


גופים נוספים אשר עשויים לסייע:

עמותת עילאי:  

 הסיוע:   מימון פרויקטים ותמיכה בארגונים הפועלים לטובת ילדים עם פיגור, אוטיסטים, ילדים מוכים, יתומים וילדים בעלי צרכים מיוחדים. מימון פרויקטים רפואיים, חינוכיים וספורטיביים להעלאת איכות חייהם. ארגון שמחות וחגים, שי ומתנות לילדים לפי צרכיהם.

כתובת:   חרצית 34, מודיעין, 71700

טלפון:  08-9718498

אתר:   http://ilaifund.org

לב אוהב:

הסיוע: סיוע כספי לרכישת ציוד ולמימון טיפולים: מכשור רפואי, טיפולים פרא רפואיים ייחודיים (הידרותרפיה, רכיבה על סוסים…), טיפולי שיניים, מחשבים.

פניה: דרך עו”ס (מכתב בקשה)

כתובת: ת.ד 68, הרצליה 46555

טלפון: 09-9605604

קרן הרווחה של קופ"ח מכבי:

הסיוע: סיוע כספי לחברי הקרן הנמצאים במצוקה כלכלית, לצורך מימון טיפולים רפואיים. למבוטחי מכבי המשלמים עבור קרן מכבי, חברי הקרן מעל לשנתיים. מיועד לילדים שמטופלים בקביעות ועל סמך קבלות. ההחזר ניתן אך ורק לגבי טיפולים פרא רפואיים.

גילאים: 1-10, ילדים סומאטיים עד גיל 18.

פנייה: לכל סניף מכבי במקום המגורים.

כתובת האתר להורדת טפסים: http://www.keren-maccabi.co.il/

קרן הנשיא במחלקת פניות הציבור:

הסיוע: סיוע כספי לרכישת ציוד רפואי, שיקומי ולמימון טיפולים. מיועד למשפחות במצוקה כלכלית על סמך שירותי הרווחה, במידה ועונים על הקריטריונים שלהם.

פניה: דרך לשכות רווחה שכונתיות.

כתובת: רחוב הנשיא 3 ירושלים 92188

טלפון: 02-6707211

טיפ קטן מניסיוני:

  • למי עוד אפשר לפנות? כדאי לחשוב בצורה רחבה ולפנות לכל גורם סיוע פוטנציאלי. הזדמן לי להכיר מספר משפחות אשר קיבלו סיוע ממקורות שונים ומשונים אליהם פנו כגון קרן בנק דיסקונט או גופים שונים בגרמניה.. חישבו יצירתי ותנסו! אין מה להפסיד.. שילחו מכתבי בקשה לכל גורם סיוע פוטנציאלי העולה במחשבותיכם.. ככל שתפנו לגורמים רבים יותר כך גדל הסיכוי לקבל מענה חיובי.
  • כיצד לנסח את מכתב הפנייה? בנוסף על מסמכי הפנייה הפורמליים הנדרשים ע”י הגופים השונים לצורך קבלת הסיוע, מומלץ לצרף גם מכתב פנייה המנוסח בנימה אישית וכולל תמונה של הילד/ה על מנת לחבר בין הפנים לשם. בהצלחה!