הנחיית תכנית ביתית

מה עושה מנתחת התנהגות?

תלוי את מי שואלים!

עד היום, אם תשאלו את אמא שלי, כנראה שתקבלו תשובה בנוסח "פסיכולוגית"… אם תשאלו מכרות שלי או שכנות כנראה שיאמרו לכם "זה כמו סופר נני מהטלוויזיה.."

אם תשאלו אותי, זה מאד פשוט: ההתמחות שלי היא בקידום ילדים עם אוטיזם. אני מנחת תכניות טיפול ושילוב לילדים עם קשיי תקשורת ועובדת עם פעוטות וילדים החל מרגע קבלת האבחון (גילאי שנה ואילך).

הנחיית תכניות טיפול ביתיות לילדים עם אבחון אוטיזם

בשלב ראשון:
  • תהליך הכרות מעמיק עם הילד ובני משפחתו באמצעות ראיון/שאלון/תצפיות בבית ו/או במסגרת החינוכית.
  • סיוע באיתור צוות תרפיסטיות לעבודה עם הילד במסגרת התכנית
  • הערכת יכולות וקשיים ואינטגרציה של כל המידע שנאסף לשם בניית תכנית טיפול פרטנית הכוללת מטרות ספציפיות ללימוד הילד בכל תחום רלוונטי עבורו (חברתי, תקשורתי, שפתי, קוגניטיבי, עצמאות וכישורי חיים)
  • הכשרה תיאורטית ומעשית של הצוות המטפל לפני תחילת העבודה עם הילד.
בהמשך ולאורך הדרך:
  • ניהול הצוות: פיקוח על יישום התכנית כולל איסוף נתונים שיטתי אודות מהלך הטיפול והתקדמות הילד.
  •  קיום ישיבות הדרכה קבועות בנוכחות הצוות וההורים לצרכי הדרכה שוטפת,  קבלת פידבק מהשטח , הערכה והתאמת התכנית הטיפולית.
  • הדרכת הורים פרטנית לפי הצורך: להכרות עם הגישה הטיפולית ויישומה, הכללת המיומנויות אשר הילד לומד במסגרת הטיפול, התמודדות עם קשיים והתלבטויות הנוגעות לילד ולמשפחתו בחיי היום יום.
  • תצפיות קבועות בסביבת הטיפול לשם הערכת התקדמות הילד ומתן משוב לצוות
  • שיתוף פעולה עם גורמים מקצועיים נוספים המטפלים בילד (כגון מרב"ע, קלינאית תקשורת, גננת/מורה, קבוצה חברתית/חוג )
  • מתן ייעוץ: חשיבה רחבה על צרכי הילד וטובתו, מתן המלצות על המשך טיפול וקידום בעתיד, ייעוץ לגבי טיפולים נוספים אשר עשויים לתרום לילד, תמיכה רגשית ו/או כל נושא אחר לפי הצורך.

לקריאה אודות הנחיית שילוב במסגרת החינוכית